Wednesday, July 4, 2012

15 syaaban 

asslamualaikum...

syukur alhamdullilah kerana ALLAH masih lagi memelihara diri aku sebagai hambanya.. walaupun aku ini ialah seorang hamba yang nakal.. yang lemah.. yang selalu leka dengan suruhannya.. ya allah.. dimalam 15 syaaban ini.. iaitu malam yang sungguh baik untuk ku berdoa.. menadah tangan dengan penuh harapan.. menagih kasih dan cintamu untuk aku bawa  menjadi bekali pada kehidupan yang seterusnya selapas hidup dimuka bumi ini.. setiap masa.. setiap ape yang berlaku.. sepanjang hidup aku berlalu.. terlalu banyak pengajaran yang telah ENGKAU beri ya ALLAH... ya ALLAH ya TUHAN ku yang maha pemurah lg maha pengasih.. bantulah hambamu utuk mencintaimu dengan lebih mandalam lagi.. ya ALLAH.. hanya padamu tempatku bergantung harapan.. aku hanyalah seorang hambumu yang terlalu lemah.. serta tersangatlah lemah dengan godaan syaitan serta pancaroba yang telah engkau berikan padaku.. hanya pedamu jua lah tempat ku bergantung harapan bagi mneruskan segala ujian yang sgt berat bagiku walaupun ia tidaklah sebarat mana seperti cabaran yang telah engkau berikan pada mereka iaitu umat yang terdahulu.. ya ALLAH ya TUHANku.. aku memohon padamu supaya diberikan petunjuk jalan hidup ku dengan baik.. serta di beri kan hidayah dan hikmah dari mu ya ALLAH.. ya ALLAH ya RABBI ya KARIM ampunilah dosa ku ya ALLAH.. sesungguhnya.. setiap hari hambamu yang lemah ini melakukan banyak dosa  yang besar ya ALLAH.. ya ALLAH ya TUHANKU ampunilah hambamu ini ya allh.. begitu juga ibu bapaku yang terlalu banyak berkorban demi anak kesayangan mereka.. berilah hambamu ini peluang untuk membalas semula jasa mereka..hambamu ini percaya behawa ENGKAU mendengar luahan hati ku ini ya ALLAH.. ya ALLAH ya Tuhanku.. kuranikan hambamu ini jodoh yang baik.. bakal suami yang soleh.. boleh menjaga dan mendidik isteri dan keluarganya.. kurnikan lah diriku ilmu yang bermanfaat.. idea yang bernas dalam menyelesaikan masalh.. serta permudahkan la segala urusan ku ini ya ALLAH... berkati la kehidupan mereka yang sentiasa mendoakan hambamu ini.. berikan lah rahmat dan hidayah pada mereka ya ALLAH.. slamatkanlah islam di negara sana ya ALLAH.. lindungi lah mereka ya ALLAH.. ya ALLAH ya TUHAN ku..lindungi lah diriku dari hasutan syaitan yang direjam.. srta gangguan iblis,jin serta hasat dengki manusia.. semua ini atas kuasamu ya ALLAH.. aku redho atas apw yang berlak.. tabahkanlah hati dengan apa yang berlaku ya ALLAH.. jadikan lah diri ku sebagai hamba yang sentiasa mencintaimu yaALLAH....aku tidaklah seperti hamba2mu yang lain.. tapi hatiku tetap padaMU yang SATU....


No comments:

Post a Comment